неділя, 5 липня 2015 р.

Якість освіти учнів Тернопільщини - лише 37%

Якість освіти учнів Тернопільщ
Питання закриття, а точніше, призупинення діяльності більше 30-ти шкіл області викликало жвавий інтерес серед тернополян. Громаду цікавить, навіщо закривають навчальні заклади і скільки на цьому зекономлять.


Кого, у першу чергу, торкнеться реорганізація? Як саме прийматимуть рішення? Відповіді на ці та інші питання дав директор Тернопільського обласного департаменту освіти і науки обладміністрації Любомир Крупа - під час проведення онлайн-чату, який відбувся у четвер, 25 червня.
Умовою для призупинення діяльності шкіл, як розповів гість прямого ефіру, обов’язково є рішення сесій районних рад. Нині є лише чотири рішення - дозволи райрад про призупинення діяльності навчальних закладів: три у Зборівському районі й один - у Борщівському.
- Департамент не ставить перед собою завдання, що має бути виконаний 100%-й план щодо 31 закладу, до цього мають дозріти самі громади, - говорить пан Крупа. - Завдання Департаменту та районних відділів освіти - донести інформацію, що діти, які вчаться у школах, де немає класів чи є класи-комплекти, де є індивідуальна форма навчання, не отримують належних знань. Зрозуміло, що якість освіти шкутильгає.
З іншого боку, як наголошує Любомир Крупа, потрібно враховувати ще й соціальну складову. Кожна дитина прагне спілкування, напрацювання характеру.
- У колективі діти прагнуть проявити якісь риси характеру, творчі нахили, а коли немає конкуренції, то дитина втрачає цю можливість до самореалізації, стимул до вдосконалення своїх знань, - каже він. - Якщо дитина входить в азарт, показує кращі результати, вона швидше соціалізується.
Під час ефіру посадовець черговий раз наголошує, що призупинення діяльності малокомплектних шкіл, а також реорганізація - не для економії, а для покращення якості освіти школярів.
- 24 квітня цьогоріч уперше відбулось спільне проведення зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) та державної підсумкової атестації (ДПА), - продовжує пан Любомир. - І що ми маємо: з 906 осіб, які претендували на медаль, її підтвердили трохи більше 600 чоловік. Решта результатів - анульовані. Згідно з результатами здачі ЗНО з української мови та літератури, рівень знань наших шолярів складає лише 37%. Це дуже плачевна ситуація. На ЗНО з української мови та літератури Тернопільщина показала ганебний результат, як для україномовної області.
Педагоги у школах мусять бути більш професійними, діти - отримувати якісні знання, відвідувати гуртки, аби потім самореалізувати себе.
- Багато метрів української культури - вихідці із сільської місцевості, і нам гріх про це забувати, - наголошує Любомир Крупа. - Ми не повинні загубити обдарованих дітей на селі, утримуючи заклади, які не можуть дати школярам достатніх знань.
Реорганізація передбачає укрупнення, об’єднання малокомплектних шкіл, переведення їх в інший формат роботи. Малокомплектними вважають школи І-ІІІ ступенів, якщо у них навчається менш ніж 100 чоловік; І-ІІ ступенів - менше 40 дітей; І-го ступеня - менше 10 осіб.
- Якщо, скажімо, є школа І-ІІІ ступенів, де вчиться мало учнів 10-11 класів, ми переводимо дітей в інший навчальний заклад, де створюємо потужні випускні класи, а ту школу реорганізовуємо у І-ІІ ступенів, - пояснює чиновник. - Аналогічно діємо зі школою першого ступеня, об’єднуючи її із ДНЗ у навчально-виховний комплекс.
На запитання, у яких школах нині вчиться найменше дітей, Любомир Крупа відповідає, що в деяких школах є класи, де навчаються максимум три учні. Як правило, у таких закладах немає жодного повноцінного класу. Адже клас формується тільки тоді, коли в ньому є хоча б п’ятеро учнів.
Незадоволені такою ініціативою Департаменту є, і це недивно. Адже в селі знайти якусь роботу проблематично, а тут ще й школу закривають.
- До нас приходили представники села Конюхи Козівського району, - розповідає посадовець. - Ситуація унікальна, адже тут функціонують дві школи: І-ІІІ і І-ІІ ступенів. В одній вчаться 130 дітей, в іншій - 27. При проектній потужності одного закладу на 250 осіб, однієї школи цілком достатньо для того, щоб прийняти всіх дітей, причому ці заклади розташовані в межах пішохідного доступу. Утримувати ці дві установи нераціонально.
 з сайту http://te.20minut.ua/10451427:

Немає коментарів:

Дописати коментар